Rasa bersalah

 

 

DSC_9049

Pagi ni saya pergi ke kerja dengan perasaan bersalah..dan resah. Sebabnya faris meragam seawal pukul 5 pagi dan sampailah pukul 6.30 pagi dia masih menangis bila saya nak mandi. Akibatnya lambatlah saya pergi kerja, ditambah pula dengan abangnya yang turut meragam bila dikejutkan, mungkin tidur lambat agaknya malam tadi..

Sebaik je menghantar mereka ke taska, memang rasa bersalah membuak2. ye lah..pagi2 je dah marahkan mereka..walhal saya nak tinggalkan mereka seharian di taska. Biasanya masa pagi2 beginilah saya menggunakan sedikit masa untuk bergurau dan memanjakan mereka, tapi pagi nie, sebaliknya pula..

Bila difikirkan, memang respon normal untuk saya marahkan mereka kerana meragam seawal pagi nie..tapi lepas nie pengajaran untuk saya juga supaya lebih bersabar, supaya saya dapat pergi kerja dengan lebih tenang dan gembira..tanpa rasa bersalah dan resah.


  1. studentmu skarang

    xs angka nama anak puan sama ngn sy yer..hehehehe




Leave a comment